Thursday, 30 May 2013

bunga 3d yg xverapa nak 3d....

Assalamualaikum(wbt)

ahhh....eh asal pulak "ahh"...adu..mlm2 jumaat ni jgn cari pasal lah.. !"ahh" tu nak mengekspresikan aku punya kehappyian sbb dapat gak updated blog tuk kesekian kalinya...haaa,nampak tak ayat tu..nampak tak?ayat tu mcm nak bgtau gua nih ibaratnya..busy la..kirenya org pntg kat company..ha,nampak tak permainan dia kat situ..?

bukak je blog..tgk ramai pulak yang update..apa lagi...makanya...hati ni pun meronta-ronta and terkinja-kinja nak update jugak...so xdapat menahan gelora yg membadai...gua pun start la menaip...

camni auwww..hari tu kan...itew kan..(nada manja nak mampus)errrr...agak tidak kene gayanya...
hari tu kan...kite tgk la tutorial nak buat bunga yg nak tempek2 kat baju tuh..ohh...namenya flower 3d kut...
entah ape-ape je la name die...tak kisahlah kan...aku suke sgt kalo baju aku dihiasi bunga-bunga tu.... chantek wooo...i laike....!

so...i setat la search kat youtiub cara nak wat 3d flower tuh...ok bila dah rase aku terlebih mahir jer..mintak plak En j temankan aku beli kain..time tu jugak..itulah aku..kalau tak dapat time tu..aku tak lena tidur dah der...so aku pon pg la kat nagoya bli kain chiffon...sbb aku puny baju warna silver..so aku pon bli kain warna same..tp lebih gelap dr baju aku...

so aku ade..jarum jahit sbb aku jahit guna tgn..bkn kaki..eh..bkn mesin...!then ade benang...ade pembaris ade jarum peniti and aku beli manik tok ltak tengah bunga tu ...


aku xrotate...agak bangang sedikit



















susa nak potong...first trial...huh..agak susah



















ok bile aku dah setat..malas pulak nak hambek gambar..fokus..!!bukan malas sbnarnya...

ok kot tuk beginner cam aku neh...(ayat nak sedapkan aty)




























biasala kan first trial..ade yg terlebih besar..ade yg tlampau kecil..ade yg sengget..hahahha..mcm2 hal..!
bila buat mende alah ni..tetibe trase diri ni so...woman!how to describe..sbb aku sblum ni mane lah nak buat bnde cam gini..stakat jahit suar koyak tu penahla..

dah siap 5 ketul...
























5 ketul..aku hambek mase smpi 2 jam..kalau seploh bunga lagi..aku xtau kul bape nak siap..hahahah..
tp puas hati..rase cm nak buat lagi..practice make perfect okey...!!to sister...how dare u said i buat kemetot2 kan...

pape pun t aku dah jahit tempek kat baju..aku updated lagi..sbb bunga semua dah siap..just tunggu baju siap..baju in the making..lagi seminggu siap sbb die ckp bnyak tempahan..so kesabaran amat diperlukan disini


anyway sorry for the gambar yg xberapa nak cantik tuh..i bkn enpon biase jer...(cap itik)




owner nak interprame





















till next time...


~as~

1 comment:

  1. Hai sayang. Rindu kat awok... Maafkan saya yang sibuk dengan sakit dan masalah bertimbun ni... T.T

    Nice one dear. Wish u luck untuk apapun yang awok buat. mmuaahh... hikhik :)

    ReplyDelete